Mamma som lämnar pissprov och blåstest, normalt?

2009-07-13 @ 17:11:43
Ja ni! Det där med akutboende var alldeles CRAP! I princip ett knarkarhem. Jag var där på informationsmöte och tyckte redan att det verkade lite skumt innan jag ens kom in. Där inne var det ännu skummare. Hon pratade på och pratade på tills jag hörde ett "Sen när du kommer in här så måste du lämna ett pissprov och blåsa...". WHAT!? Vad var det du just sa? tänkte jag medan jag kände extrem besvikelse. Om det bara vore för det. Man får inte sova borta. Det är nolltolerans mot alkohol och droger, NOLLTOLERANS! Jag tycker inte om droger och jag har inget behov av att festa men däremot tycker jag om att ta en folköl eller ett glas vin i sommarvärmen då och då men icke sa nicke. Då blir man utkastad. När man har sovit borta vilket man sällan får så måste man lämna ett pissprov och blåsa när man kommer hem. De gör även pissprov och blåstester på hela huset ibland utan att förvarna.

Sorry men det enda jag strävar efter är att leva ett helt VANLIGT liv med Grim. Om jag bor där, ska han då få se på när mamma lämnar pissprov och blåser i en jävla sugrörsliknande sak? Vad ska jag säga till honom när han blir äldre. Bättre då att säga att man bott hos sina föräldrar än att man bott på ett jädra knarkarhem. Och varför i hela friden skulle jag vilja bo med mitt barn bland en massa föredetta knarkare?! Varför i hela friden skulle jag vilja bo på ett hem där "personalen" har larm på dig om något skulle hända? Varför i hela friden skulle jag vilja bo där? No way! Hellre vart fan som helst men fan inte där.

Nu har jag dock fått erbjudande av visning på tre lägenheter i Sigtuna. Bl.a. en trea på 72 kvadrat för 5000 spänn i månaden med inglasad balkong på ett barnvänligt ställe nära natur och förbindelser. Yey! Sedan två andra tvåor, ett på samma ställe som trean med inglasad balkong. Och vet ni vad det bästa är? Jag ligger 5:a på köplats på trean och 3:a på en annan tvåa. Woho! Nu får vi bara hoppas att OM jag får låt oss säga trean, som by the way kostar en hundring mindre än tvåan i månaden, att socialen går med på det och att Sigtunahem tillåter socialbidrag. Jag har trots allt en annan som kan ställa sig som borgenär och dessutom så betalar ju socialen hyran nu i början. Jag ska dock börja studera så fort som möjligt. Om Kattis (min coach) skickar mail om hur fasiken och vart fasiken jag nu söker in.

Håll tummarna för mig nu gott folk! Right?

Skriver förmodligen här lite senare.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Top Föräldraskap bloggar
Personligt
RSS 2.0