Dagen som varit.

2008-04-28 @ 23:19:27
Sitter och dricker i mig loads of KAFFE! Jag drack nåt konstigt kaffe, irish coffe typ med hemsk hemsk vispgrädde i hos morsan eftersom att hon inte hade mjölk. Det är ju liksom inte riktigt kaffe. Så nu är jag back home och klunkar klunk efter klunk. Klunk klunk! Köpte lite kläder till Grim idag, två par tjocktröjor, två par bodys och ett par byxor. Kan lägga in bilder på dom imorrn. De är i och för sig helt alldagliga förutom finaste finaste tjocktröjan som han hade på sig idag. Längre ner kommer bilder på den.

Annars så har jag ju som sagt varit på banken. Var tur det eftersom att jag märkte imorse att mitt bankomatkort gått av mitt itu så jag passade på att ta ut pengar från mitt konto och fixa ett nytt bankomatkort också. Var roligt hemma hos mamma. Pratade en hel del med Sofie om spännande saker som... spöken. Tada! Anledningen till att det kom på tal var att det hände en lite creepy grej. Vi stod i undervåningen och pratade och mamma, Grim och Nadina var i affären och handlade. Hörde en massa oljud på övervåningen medan vi pratade men tänkte inte på det men sen efter ett tag frågade jag Sofie vad det var som lät, lät som om någon höll på att lyfta och droppa ner en möbel i golvet. Jag tänkte att det kanske var Sofie som stod och dunkade med benet eller något men det gjorde hon tydligen inte. Och dessutom sa hon att hon innan hade låst in sig i "lilla rummet" eftersom att hon hört samma ljud på undervåningen när mamma inte var hemma, alltså någon som höll på att böka men hon hörde även någon hålla på med disken. Mamma har drömt en massa drömmar om sin f.d. man som avled i leukemi för ett bra tag sedan. Hon har pratat med mig om att hon vill prata med ett medium om det eftersom att hon verkligen blivit berörd av de drömmarna. Sedan hade hon sagt till Sofie att hon tror att det spökar där. Jag tror det är Christer som håller på. Eller kanske Voito, hennes andra exman som nyligen avled i lungcancer. Något är det för det där var inte normalt. Men nu vågar jag inte prata mer om det, ska försöka glömma så jag inte skiter på mig inatt när det är dags för natti natt.

På torsdag ska Sofie och Brorsäään min till någonstans och se Ras Cricket. Ska nog följa med. Fast det är bara kanske. Vi får se om vi bestämmer oss för att vara barnfria eller ej. Det skulle i och för sig vara skönt. Och på onsdag ska jag träffa Emelie och hennes lilla Hugo. Vad ska jag göra imorgon? Hmm... jag vet inte. Måste hitta på någonting annars blir jag spritt språngande galen med turkos vagn som jag brukar säga.

Ah just det! Grim ligger och sover i vagnen, jag satte på honom nattliknande kläder så det bara är att lägga ner honom i sängen utan att väcka honom. Har redan fått av honom ytterkläderna.

Men nu känner jag att jag babblar på alldeles för mycket så nu lägger jag av.

Och nej, vänta. Här har ni bilder från idag. Enjoy! (Okej jag måste komma på något annat fiffigt att säga istället)


image208
Där är fina tröjan...


image209
Nadina


image210
Nadina och Grim i sandlådan


image211
Glada Nadina

Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se 2008-04-28 @ 23:34:31

Råkar känna till att det preis skrevs om annorlunda små i tidningen, den affären där jag är stammis oh brukar skriva om i bloggen ibland.

Jag bara undrade, eftersom du vvar bekant med Ella, hon bor ju i märsta. Sen så har jag själv bott i märsta förut, tills jag var 15 år. men då bor ju du nära mig ;D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Top Föräldraskap bloggar
Personligt
RSS 2.0