EN NYTTIG UTMANING

2008-07-23 @ 01:09:25
Kikade i Lottas blogg och fann detta, hon utmanade alla som läste det och jag gillar sånt här så jag kör på...

Tre saker jag gör när jag vaknar:

- Bär upp Grim i sängen och myser och kittlas med honom ett tag 

- Gör välling och lägger mig bredvid honom medan han dricker den

- Kokar KAFFE och äter frukost med Grim

(Herregud! Allt handlar om Grim men så är det att vara mamma)

Tre saker jag måste ha under dagen:

- Kaffe!

- Smink

- Grim


Tre personlighetsdrag jag har:

- Drama queen, tenderar att överdriva de flesta känslor till max men inte medvetet. 
- Seg&Stressad, de båda går ihop faktiskt för jag blir segare av stress och jag stressar hela tiden så jag är seg hela tiden. Kommer aldrig iväg i tid om jag överhuvudtaget kommer iväg.
-



Tre saker jag gärna ägnar mig åt:

- GRIM! Han kommer i första hand.
- Bloggning, mycket av dagarna går ju åt min blogg definitivt.
- Kaffedrickande, har faktiskt funderat på om det är därför jag aldrig kommer i tid.


Tre saker jag är rädd för:

- Att någonting ska hända Grim! Det är det värsta, sjuk rädsla och oro. Inte roligt...

- Vatten, inte hemmavatten utan mest sjöbottnar men även hav. Inte badkaret liksom utan naturligt vatten om man säger så. Att inte veta vad som finns där under eller bara paniken av att det ska komma något. Jag får panik, de få gångerna jag badat har jag fått panik.. totalpanik!

- Att jag inte ska lyckas med livet, allt! Bostad, ekonomi, utbildning, jobb.. sånt som påverkar vårt liv.  

Något jag drömmer om:

- Som jag alltid svarar... BOSTAD! Det är min absoluta dröm.. att få en bostad som jag och Grim kan bygga upp vårt nya liv i.

- Stabilitet, går i hand med bostad men även i livet i allmänhet. Vill ha ordentliga rutiner, t.ex. lämna Grim på dagis, gå till skolan, hämta Grim på dagis, gå ut och leka, laga middag.. ja, det vanliga! Det har jag inte nu.
- Harmoni, vill sluta stressa. Bli lugn, allt ska sitta på sin plats. Vara lycklig och när jag inte är lycklig bara vara olycklig över saker som går över fort eller tänka att det är ingen fara. HARMONI!

Åh gud! Detta var den bästa frågan man kunde ställa mig. Man får mer klarhet i vad man vill ha. Först tänkte jag pengar men det är endast för att få stabilitet och det får jag inte endast i pengar. Jag vill bara klara mig. Vill ha ett normalt liv helt enkelt, just nu är det helt virrigt. Totalt konstigt!



Nej fan! Jag ska skriva en jädrans lista sen om hur jag vill att mitt liv ska se ut om 1 år och se till att det blir så. Det funkar inte, det här. Det gör det inte.

Kommentarer
Postat av: Lotta 2008-07-23 @ 01:20:39

Kul att du antog utmaningen =)

Postat av: Citty 2008-07-23 @ 11:44:25

Köp en bostadsrätt då? Du kan göra som jag. Mitt lån står till största del på mamma, sen morfar och sen mig själv. Jag betalar tillbaka pengarna när jag säljer lägenheten (har renoverat och allt så den har ökat rejält). :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Top Föräldraskap bloggar
Personligt
RSS 2.0