EN FRÅGA & ETT SVAR

2008-08-02 @ 13:37:42
Var i från kommer namnet Grim? Jag har aldrig hört det för. Och hur resonera du med att lägga upp saker om honom, typ bilder, klipp m.m.

Svar: Minns inte riktigt vart vi hittade det namnet men jag tror vi tänkte på Bröderna Grimm. Vi gillar ovanliga namn och tänkte på namn som Tyke, Tyr och så innan men sen hittade vi Grim och tyckte att det lät bra. Jag själv gillar sagor och på killar gillar jag ovanliga och korta namn.
Hur jag resonerar? Det man ska vara rädd för tycker jag är att ge ut personnummer och fullständigt namn och så vilket jag inte gjort. Jag vet att jag vid ett tillfälle lagt ut mitt efternamn här på bloggen men Grim heter inte samma som mig och något personnummer har jag inte lagt ut. Med bilder är det väl mer att man ska vara rädd för pedofiler och folk som snor bilder därför märker jag mina bilder, försöker märka dom på bra ställen så att det ska vara svårt att redigera bort texten, alltså inte bara i ena hörnet. Bilder på honom i badet eller liknande där han är naken lägger jag INTE ut. Jag ser inget problem i att lägga upp bilder om man ser till att vara försiktig med vissa saker. Klipp däremot är en annan sak, de kan man inte märka men de är också svåra att sno. Jag vill visa min lilla stjärna. Denna bloggen handlar om OSS. Vi är en del av varandra därför vill jag inte lägga ut bilder bara på mig. Dessutom tycker jag att det är roligt att knäppa en massa kort på Grim, jag gör det även fast jag inte lägger upp på bloggen. Tycker själv att det är roligt att läsa bloggar där de lägger ut bilder också istället för bara en oändlig text. Jag dokumenterar vad vi gjort om dagarna genom bilder också, en bild säger mer än 1000 ord och det är sant. Jag är stolt över min son, vad han presterar, hur söt han är, hur charmig han är. Jag är otroligt stolt över honom, därför lägger jag upp klipp på honom när han gör en liten sak och därför lägger jag upp söta bilder på honom. Var det svar nog?

Kommentarer
Postat av: Pernilla 2008-08-02 @ 22:10:46

Hejsan. Blev jättenöjd med svaret, var lite rädd att du skulle missförstå, men icke..=) Jag är på ständigt jakt efter varför jag själv lägger ut bilder, för att kunna försvara mig. Men vi resonera ganska lika. Och jag tycker som dig när det gäller att läsa andra bloggar, därför följer jag flitigt Tumadre´s.

Postat av: Jen 2008-08-05 @ 17:22:49

Heloo! Vi var en sväng till stugan, bilder är upplagda :)



Vad roligt med alla frågor.

Jätte intressant!

Jag får dock fortsätta läsa senare,

för nu skriker sambon på mig.

"Maten är klar!"

Off I go!



Hoppas du haft/har en trevlig dag! Kramar



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Top Föräldraskap bloggar
Personligt
RSS 2.0