NICOLE FRÅGADE...

2008-07-30 @ 16:12:17
Frågor från Nicole:

Vad tänkte du när du blev gravid?
Svar: Oj! Vad tänkte jag? Jag tänkte nog inte så mycket. Man var förväntansfull, allt var nervöst. Man fattade inte riktigt när man såg det där plusset. Längre in i graviditeten kom det naturligt mer.

Var abort på tal?
Svar: Innan jag blev gravid så trodde jag att jag var gravid. Då pratade vi om abort, vi planerade inte eller så. Jag är själv emot abort, fast inte på det viset att jag vill att andra inte ska kunna göra abort. Alla människor är olika och har olika åsikter och får välja själv om de vill genomgå en abort eller inte. Jag däremot skulle aldrig göra en abort.

Vad sa pappan till Grim?
Svar: Först när jag trodde att jag var gravid så pratade vi ju lite från och till hur vi skulle göra. Sedan tog vi ett ordentligt snack en dag och kom fram till att om jag var gravid så skulle jag ej göra abort och om jag inte var skulle vi försöka. Det visade sig att jag inte var gravid och jag blev gravid 1 månad senare kanske. När jag plussade vart han chockad och glad, det kom lite tårar och vi båda var i chock.

Vad sa dina föräldra/grims farmor och farfar?
Svar: Mina föräldrar var otroligt glada. De var överlyckliga. När vi berättade till Grims farfar så trodde vi att han skulle vara negativt inställd till saken men det var tvärtom, han blev glad också. Grims farmor kom väl i en liten chock av något slag. Hon var inte lika positiv men inte så negativ heller. Det var mer en massa frågor, "Hur ska ni klara av det?", "Vart ska ni bo?" och såna saker. Vi trodde att hon skulle reagera mer positivt men senare samma dag var hon också glad och grattade och allt. Nu är alla överlyckliga för att få vara morfar/mormor/farfar/farmor till lilla Grim. Så allmänt var det positiva reaktioner.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Top Föräldraskap bloggar
Personligt
RSS 2.0