Stjärnteckenutmaning

2008-07-13 @ 01:21:35
                         Skytten

Dina bästa sidor

Entusiasmen, generositeten och humorn tillhör det man verkligen kan berömma hos dig. Du är lättsam att umgås med och alltid öppen för nya upplevelser. Det är naturligt för Skytten att tänka positivt och att försöka förstå meningen med allt som händer I grunden tror du alla om gott och skulle aldrig medvetet såra någon. Du har en utpräglad rättskänsla och engagerar dig ofta i frågor som handlar om rättvisa, moral och etik. I regel är du sund och sportig, tycker om djur, natur och friluftsliv. Du kan också lätt anpassa dig till skiftande miljöer, t.ex. på resor, och är väldigt intresserad av att lära dig nya saker.

Min åsikt: Stämmer väl till och från. Generös är jag hur skytsamt det än låter men det har jag absolut inget problem med, kan slänga bort pengar till folk hur som helst när jag väl har. Entusiasm stämmer beroende på hur man ser. Jag är väl entusiastisk till de saker som försigår och som jag vill göra i mitt liv men däremot är jag väl inte entusiastisk till mycket kanske? Humor har jag men om den är dålig eller ej får ni avgöra. Jag tycker att jag är rolig, det är det som är huvudsaken. Haha. Lättsam att umgås med? Det stämmer nog. Jag är också öppen för nya upplevelser men kanske inte att hoppa från plan och sånt. Tänka positivt? Det stämmer till och från. Jag är väldigt negativ ibland och ibland motsatsen. Det skiftar ganska mycket. "Utpräglad rättskänsla och engagerar dig ofta i frågor som handlar om rättvisa, moral och etik."... haha det är lite roligt med tanke på mina inlägg om respektlöshet och liknande i min blogg här. Det stämmer nog till hundra procent vare sig jag vill eller inte. Sund och sportig? My ass! Jag är fet och osmidig, d.v.s. inte sportig. "Du kan också lätt anpassa dig till skiftande miljöer, t.ex. på resor, och är väldigt intresserad av att lära dig nya saker. " Lätt anpassa mig till skiftande miljöer kan nog stämma men jag reser aldrig och fan heller att jag vill lära mig nytt! Det jag inte kan hatar jag att göra... åtminstone framför folk.





Dina sämsta sidor

Du kan vara en riktig besserwisser som i tid och otid predikar för andra om vad som är rätt och riktigt. Många gånger kan ditt stora patos och engagemang leda till att du dömer för fort och helt enkelt blir intolerant. Att lyssna är verkligen inte din starka sida, så du blir både taktlös och gåpåig. I vissa lägen är du också förbluffande naiv. Du kan dessutom vara flyktig och opålitlig. Ditt behov av frihet är så stort att du ofta smiter undan när du känner dig hindrad att göra som du vill. Rastlösheten gör att du får svårt att koncentrera dig och slå dig till ro.

Min åsikt: Riktig besserwisser? Ja! Det är klart! Skitjobbig besserwisser är jag. Ska alltid rätta och säga vad jag kan även fast jag inte kan mycket. Det stämmer till hundra procent. Patos och bla bla bla? Jag dömer för fort men patos har jag ingen aning om vad det betyder. Jag dömer dock inte folk och står fast vid det, jag vet oftast att jag dömer fel och att det är fördomar och kan snabbt ändra uppfattning. "Att lyssna är verkligen inte din starka sida, så du blir både taktlös och gåpåig." Jag tycker ju om att lyssna och jag tycker att jag är bra på det men jag pratar också. Beror på situationen, jag kan väl vara lite ego och prata mycket om mig själv och hela tiden svara med "Ja men jag förstår, när jag var liten så...", känna igen mig i allting men absolut inte i lägen där det handlar om något allvarligt. När någon är verkligen ledsen och måste lyssnas på. Naiv? JA! Sjukt naiv! Tror på allt och tror alltid att alla människor är så goda så jag blir besviken när de inte är det. "Du kan dessutom vara flyktig och opålitlig. Ditt behov av frihet är så stort att du ofta smiter undan när du känner dig hindrad att göra som du vill. " Japp! Det vet mina vänner. Jag har haft stora problem med det. Klarar inte av att bestämma en tid och dag när man ska ses för jag får ångest den dagen och vill göra annat så flyr jag, ringer inte. Det är jag i ett nötskal. "Rastlösheten gör att du får svårt att koncentrera dig och slå dig till ro. " Japp! Vill aldrig vad jag vill utan vill olika hela tiden, har klagat de senaste året på att jag aldrig får harmoni och lugn.




Relationer

Du är egentligen en fri själ som visserligen tycker om människor men ändå vill leva ditt eget liv. Du kan vara passionerad men knappast romantisk och behöver en partner som ger dig mycket frihet. Andra SKYTTAR och även VÄDURAR och LEJON känner du stort samförstånd med. Ni umgås på ett lättsamt sätt, det händer mycket runt er och ni uppskattar samma saker. Däremot en OXE blir utmattad av dina snabba ryck och ständiga påhitt, så det är ingen lyckad kombination. KRÄFTAN är inte heller något för dig. Ni blir hela tiden irriterade på varandra och hur mycket ni än försöker få ett harmoniskt förhållande så blir det liksom inget av ändå. TVILLINGARNA och VÅGEN går det desto bättre med. Ni känner direkt sympati för varandra, och i synnerhet med Vågen blir det väldigt stabilt utan att du för den skull känner dig låst. En Tvilling och du utgör ett bohemiskt, okonventionellt par. Lite rörigt är det kanske runt er, men ni utvecklar verkligen varandra. En JUNGFRU är inte den bästa partnern för dig, ni kan faktiskt driva varandra till vansinne eftersom ni är så totalt olika. Risken är också att ni hamnar i låsta lägen där var och en håller på sin åsikt. SKORPIONEN dras du ofta till och det är ömsesidigt. Egentligen är Skorpionen alldeles för svartsjuk och dramatisk för dig, men det finns mycket attraktion som uppväger det. Din humor är dessutom väldigt bra för Skorpionen. Det blir en kombination som inte är konfliktfri men ändå konstruktiv! STENBOCKEN litar du instinktivt på, fast det kan bli lite tråkigt i längden. Tråkigt blir det däremot inte med VATTUMANNEN. Ni har alltid något att prata om och uppskattar varandra otroligt mycket. FISKARNA och du slår er ofta ihop, ni har liknande syn på världen och samma intressen. Men ni är båda slarviga och tar dagen som den kommer, så ert hem kan vara rena bombnedslaget och det mår i synnerhet Fisken ganska dåligt av. Känslorna mellan er är det dock inget fel på!

Min åsikt: "Du är egentligen en fri själ som visserligen tycker om människor men ändå vill leva ditt eget liv." Ja, det stämmer väl. Jag har haft problem att anpassa mig men har ändå gjort det bra i ett tag i alla fall. Nu mår jag bra, för att jag kan leva "mitt eget liv".
Romantisk? Jag trodde att jag var romantisk men kanske inte för att jag fick höra att jag inte var det. Men jag gillar romantik när den är riktad mot mig, men inga vita hästar och sånt bullshit.
"Andra SKYTTAR och även VÄDURAR och LEJON känner du stort samförstånd med." Ja, fast mest som vänner. En skyttpojkvän har jag haft men han var skum, det funkade i två veckor.
"En JUNGFRU är inte den bästa partnern för dig, ni kan faktiskt driva varandra till vansinne eftersom ni är så totalt olika. Risken är också att ni hamnar i låsta lägen där var och en håller på sin åsikt." Hahaha.. stämmer så bra. Johan var jungfru och vi var helt olika i våra åsikter om saker. Vi var lika men olika kan man säga. Låsta lägen var det gott om men jag gav mig för att jag inte pallade, fast inte på riktigt utan mest för att slippa läget.
"FISKARNA och du slår er ofta ihop, ni har liknande syn på världen och samma intressen. Men ni är båda slarviga och tar dagen som den kommer, så ert hem kan vara rena bombnedslaget och det mår i synnerhet Fisken ganska dåligt av. Känslorna mellan er är det dock inget fel på! " En fisk har jag varit tillsammans med men det fungerade inte p.g.a avståndet (han bodde i Göteborg jag bor i Stockholm) vi var dock väldigt kära och var det ett ganska långt tag efter. Vi bodde aldrig tillsammans så något bombnedslag var det inte. Liknande syn på världen hade vi. Vi var nog mest lika av de förhållanden jag haft men det fungerar ju inte bäst.



Information och bild...



Jag vet! Jag kan göra detta till en utmaning. Ni behöver dock inte skriva lika precisa "min åsikt:" som mig, det kan bli jobbigt. Ni kan till och med bara skriva om ni tycker det stämmer eller inte. Jag ger denna utmaning till 5 personer jag vill veta mer om...

Roxanna: Dig vet jag mycket om men det är ändå kul att se
Madde: Du är rolig och flummig, jag vill veta vad du är.. det känns som att jag vet.
Whatthefuck: Du är stenball! Dig vill jag veta mer om
Lotta: Du verkar lugn och stabil och rolig så jag vill gärna veta vad du är för stjärntecken
Carro: Du läser min blogg och jag läser din.. du verkar jättego och en tjej med båda fötterna på jorden så jag vill jättegärna veta vad du är för stjärntecken

Okej.. ni ska alltså klicka på information och leta upp ert stjärntecken, sedan klistra in texten i er blogg och skriva om det stämmer eller inte... och sist men inte minst utmana ytterligare 5 personer.

Nu hatar ni säkert mig för att det är jobbigt att göra men jag tycker att det är kul så det skiter jag i. Haha!


Kommentarer
Postat av: whatthefuck 2008-07-13 @ 08:42:51

hahaha, ja ska iväg en stund men ska glo när jag kommer hem igen, ha det bra idag :)

Postat av: whatthefuck 2008-07-13 @ 18:12:39

http://whatthefuckdotcom.blogg.se/2008/july/utkast-jahaja-da.html#comment UTMANAD!

Postat av: whatthefuck 2008-07-13 @ 18:13:26

Nej men va falls!!!!!????? Jag skicka till fel person, hahahaha! Nu har jag gjort din utmaning skulle jag säga, hehe!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Top Föräldraskap bloggar
Personligt
RSS 2.0