ExalteratSuperKAFFE i det lockande gräset

2008-05-15 @ 15:16:09
Grim är superglad idag. Som jag sa innan, vi har gosat hela morgonen och när morfar vaknade var det hejvillt med leenden och skratt. Han har plockat inneblommor och visat mig sina fynd, han springer runt och säger "Titta!" till allt, så fort man säger hej så blir han superlycklig och vinkar åt en. Nu när han fick följa med morfar och mamma (alltså JAG) ut på uteplatsen så var han überdüberpluttinuttiglad. Pappa har hämtat en konstig knottrig cementklump (fråga mig inte varför han har en del skumma idéer) och lagt den på bordet där ute, Grim tycker givetvis att den är superintressant, fan vad allt är super idag. Jag vann en kamera igår! Jag vann en kamera! Äntligen fick jag en liten bekräftelse på att jag åtminstone kan skriva lite lite bra blogg. Och så vaknade vi tidigt idag och Grim är (super)lycklig och allt är frid och fröjd och gräset lockar som jag så fint brukar säga och det ser ut att bli bättre väder. Mitt humör är "super"! Det är bra igen. I förrgår tänkte jag att nu fan ska jag gaska upp mig, jag kan ju inte gå runt och vara deppig med svart hår (vilket jag inte har) hela tiden så nu är jag SUPERDUPERÜBER-morsa med brunt hår och gräset lockar och jag ska få hem en kamera på posten. Och Grim är lycklig och allt är bra. Hoppas det håller i dig bara, inget roligt att gå runt och vara deppig. Jag måste vara glad. Som jag är nu. Det är ju trots allt snart sommar och jag har världens lyckligaste sötaste son och gräset lockade och hela världen är så hjärtans glad. Pidibom! Här kommer ett litet klipp på Grim med cementklumpen, som vanligt så får jag inte till det utan filmar exakt vid fel tillfälle då han egentligen inte är så glad utan mest fundersam om vad det är för konstig röd grej som mamma alltid håller i när jag gör en massa knäppa grejer (t.ex. bajsar) och så gör hon sån där konstig koncentrationsmin då hon sticker ut tungan och spänner munnen så där. Aja här har ni klippet i alla fall och den där bilden jag ritade på mamma och Grim en den ser hemsk ut när jag tar kort, den är mycket bättre IRL, In da Real Life you know that shit you know. Okej, jag ska lägga av att vara så exalterad (mitt älsklingsord för tillfället).

Nej, vänta! Jag tänkte bara säga att pappa nu vaknat och gjort KAFFE! Så jag har fått KAFFE! Kanske därför jag är så energisk?

Här är bilden jag ritade..


Som sagt, den blir faktiskt mycket sämre på kort...


Och här är ursprungsbilden...

Vanligtvis skulle jag faktiskt aldrig ens lagt upp den där bilden eftersom att jag inte är så nöjd med den men har jag lovat så har jag lovat. : ) Be ware att många skuggor försvinner när man tar kort också, det är t.ex. mer skuggor i mammas ansikte så så olikt som det ser ut här är det faktiskt inte.

Och filmen verkar inte fungera just nu. Den kommer upp lite senare. : )

Nu ska jag ta en till kopp KAFFE och njuta av min glada son!

ExalteratSuperKAFFE...

Nej vänta... exalterad kanske inte ens är ett ord? Är det jag som kommit på ett eget ord? Eller betyder det inte ens vad jag tror det betyder? Eller så kanske det stavas på något annat sätt? Och jag som tänkt att jag varit så där vis med überstort ordförråd men så har jag kanske gjort bort mig totalt. Har jag det tro? Va? Va? Va?

Ha det lika bra som mig!

Kommentarer
Postat av: Marie 2008-11-09 @ 08:19:41

Åhhh har inte ens ord å då är det illa du vännen...

VAD DUKTIG DU ÄR...

Hoppas verkligen du tar vara på din talang och gör något av den.

Så vackert.

kram



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Top Föräldraskap bloggar
Personligt
RSS 2.0