The Hulken, Pillemarisk och The Världen

2008-05-18 @ 01:02:49
Och ja just det. Jag skäms för att jag la upp en sån ful bild på porträttet, det gick verkligen inte ta en hyfsad bild så jag tänkte skryta lite och visa hur jag egentligen målar fast det är ju såklart dåliga bilder också fast inte lika dåliga.


The Hulken...
kallar jag denna. Den målade jag i akryl och den föreställer Johan. Anledningen till att jag gjorde den Grön var för att det hände en rolig grej en gång i början av vårat förhållande då jag såg honom som hulken. Alltså inte såg med egna ögon utan just den grejen påminde om hulken. Och så blåa ögon för att göra bilden mer intressant och levande och dessutom så har han sjukt blåa ögon. Denna har jag lovat måla upp jättestort 150x90 eller vad det var.


Pillemarisk...
kallar jag denna för att han ser så pillemarisk ut. Gillar hans lilla stjärt. Ganska så odjup bild egentligen. Denna gjorde jag med akvarellpennor och akvarellfärg.



The Världen...
kallar jag denna för att det helt enkelt är en värld och jag tycker om att använda The innan ord eftersom att det låter mycket mer ballt då. Observera! Namnet på min blogg. Denna är egentligen inte klar, har inte varit på länge, tänkte måla bakgrund och månen ser ni att jag skissat upp men inte målat. Jag kan återkomma med den när jag är klar om ni vill? Väldigt små varelser som bor i den världen som ni ser och det är egentligen meningen att hon där framme ska vara en sådan men sen bestämde jag mig för att hon endast är en inkräktare i denna världen. Längst nere i trädet, ni ser den där dörren där står det "SKYDD", det är ett skyddsrum. Dessa små varelser som jag inte vet namnet på än är väldigt små och så där glada och mysiga och extremt rädda för allt eftersom att de just är så små. Längst uppe i trädet där ser ni att det är ett torn, det är ett vakttorn där det står "VAKT" på. Där samlas ungefär tre av The Världens vakter och håller utkik, de turas om i pass såklart. Så fort de ser något i sikte så ringer de på en klocka som finns där inne i tornet och då springer alla The Världens varelser ner i skyddsrummet som by the way går långt under jord, där under trädrötterna. Ni ser även en massa blomkrukor med blommor i. De är även kreativa varelser, de gillar att göra det fint runt om sig. De där blomkrukorna har de snott från människorna. Eller snott och snott, de vet egentligen inte att det är fel att stjäla utan de är ganska naiva och blåsta fast ack så snälla. I The Världen så syns månen och solen samtidigt, allt för att se över The Världens invånare. Flugsvamparna som ni ser där äter inte The Världens invånare, de vet att de är mycket giftiga. De odlar endast dom i dekorationssyfte.
Hahahaha. Jag borde göra en barnbok om detta.  Okej, kanske skippa lite mer på de svåra orden och göra en hint om att det är fel att stjäla. Hela boken kan ju gå ut på det. :O Okej, jag kanske går lite väl långt haha.
Denna bilden är gjord i akvarellfärg och glitterlim som ni kanske ser där i blommorna och flugsvamparna.

Kommentarer
Postat av: Helena 2008-07-13 @ 15:30:15

Shit, Snyggt gjort! :D

Jag målar inte alls så ofta, utan jag tecknar mest..

Men när jag har målat så är det oftast akvarell färg..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Top Föräldraskap bloggar
Personligt
RSS 2.0