Målningar

2008-10-25 @ 01:18:58
Jag hittade massa målningar och teckningar. Ingen är klar såklart. Tog lite kort på dom, det är hemsk kvalité eftersom att det inte riktigt går ta bilder på målningar och teckningar. Fick ta utan blixt och de blev mörka och så. Måste peppa mig själv till att måla klart dom, vissa ska jag dock inte ens måla klart för de är jag inte nöjd med ändå.


Denna målade jag mest för att träna på att måla mer med akryl. Lyckades inte men som sagt, det var bara träning. Andra ögat blev helt knas. Målade den sent och märkte inte att jag hade målat det helt sjukt, det var fel vinkel eller vad man ska säga. Var dock ganska nöjd med ögat här. Näsan är inte klarmålad. Den är avkapad för att jag inte ville visa hela bilden, blev heller inte klar med den och den kommer jag aldrig måla klar heller. Ska nog dock ge mig på fler försök att måla människor som ser lite mer verkliga ut. Alltså inte den stilen jag har målat på den under utan mer med ordentliga skuggor och så.


Detta var den första akrylmålningen jag gjorde med ordentliga skuggor. Denna var väl mest också för att träna. Är inte heller klar med den. Jag gillar den lite, behöver förbättras med skuggor och så. Den är dock inte alls min stil av målning. Roxanna gillade den dock så jag ska nog ta och måla klart den och ge till henne istället. Behöver bara förbättra skuggor, måla klart vingarna och blomman hon sitter på, ska nog även göra något med bakgrunden.



Mina typiska aliens eller vad man ska kalla dom. Detta är en skiss, har börjat måla på den med akryl, också med ordentliga skuggor men den gick lite sönder under flytten och jag hittade den inte idag. Idéen är jag nöjd med på denna och även skissen lite men jag gillar målningar mer, teckningar känns så halvdanna. Detta är en typisk Erika-bild, såna som jag älskar att måla. Ska nog ta och börja måla på denna någon dag vettja. 

 
Hahaha... denna målade jag för länge sen med temperafärg. Eller den är hälften blyerts, hälften tempera. Denna skulle jag måla till någon, minns inte vem men sedan har jag bara aldrig gett bort den så har den legat och skräpat. Ändå kul att se. Denna är i princip klar men ja... idéen är jag inte nöjd med. Inget för mig men roligt att måla ibland.

Denna är jag helt totalt onöjd med, själva tekniken eller vad man ska säga. Inte bra gjord men jag gillar idéen, denna ska jag nog utveckla och måla istället. Kallar den kolikpanik. Målade den en typisk sån där stressig jobbig dag. Tänkte att jag skulle sätta mig ner och förmedla det jag känner.


Mitt troll... gillar idéen men inte tekniken igen. Den är heller inte helt klar och jag hade problem med skuggorna på tröjan hans. Det är en temperamålning. Denna ska jag nog måla i akryl istället och förbättra skuggorna. Mitt troll ju.


Så, nu kan jag blicka bakåt i bloggen och veta vad som skall målas. Roligt ju!

Kommentarer
Postat av: Jen 2008-10-25 @ 09:12:11

Men jisses människa! Vad duktig du är! :D

Är du självlärd eller har du gått någon kurs?

Riktigt fina och häftiga är de. :)

Kram kram på dig

Postat av: Li 2008-10-25 @ 11:17:31

Jätte fina, du har talang:)!



Ha en bra dag!



Kram

Postat av: Elena CN 2008-10-25 @ 23:26:02

Men hallååååååå!

Var inte så självkritisk!

Det är ju jätte häftiga målningar/bilder. Du är verkligen duktig och har en skön stil!

Har du fler dolda talanger??



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Top Föräldraskap bloggar
Personligt
RSS 2.0