Svar på en vanlig fråga

2009-02-12 @ 17:57:10

Ni är många som frågat hur vi kom på namnet Grim, det är ju lite ovanligt. Jag tänkte att jag ska skriva om det här istället så slipper kanske så många fråga. Jag uppskattar dock alltid frågor och är inte alls irriterad att ni frågar, tänkte bara underlätta lite för er.

Jag minns inte riktigt hur vi kom fram till Grim men jag tror att vi tänkte på Bröderna Grimm. Johan gillade lite vikingaaktiga namn kan man säga medan jag gillar sagor och då passar ju Grim ganska bra. Sedan funderade vi ganska länge på hur vi skulle stava det, om vi skulle stava det med två M eller ett. Därför var det många i början som skrev med två m eftersom att vi då inte hade bestämt oss än, inte ens när han var född. Vi bestämde oss till slut efter många om och men för att stava det med ett m eftersom att det var lite ovanligare och det ser lite finare ut. Vissa personer reagerade lite negativt till det i början eftersom att liemannen nämligen heter Grim, Grim Reaper. Sedan betyder ju Grim dyster/bister på gammal engelska också men det är inget folk tänker på, inte ens vi. Han såg ut som en Grim, han passar som en Grim och jag gillar ovanliga namn så då blev det Grim helt enkelt.

Kan ju tillägga att vi nästan hade bestämt oss för att döpa honom till Tyr eller Tyke innan vi kom på Grim.

Kommentarer
Postat av: MammaRussin 2009-02-12 @ 18:58:35

publicera inte detta är du hygglig.....



jag har laddat mitt PS i "piratbukten"..:) funkar jättebra.. annars kan jag bränna ett till dig om du vill..:) cs3 har ja..



njeee, jag tror jag håller det för mig själv ett tag.. jag är ännu inte till 100% säker.. men du märker en förändring på min blogg kanske.. jag har tagit bort vissa länkar...;)



krmakram



ha en toppen kväll..:)

Postat av: I d a - T a l l h e d :) 2009-02-12 @ 20:46:10

Grim ser mycket bättre ut stavat med ett M än två. Men när du säger att ni funderade på tyke så tänker jag på humor-serien hem till midgård.. hahahahha .. har du inte sett de så kolla in "tyke" från hem till midgård här: så kul xD http://www.youtube.com/watch?v=aM0lIR8MWmA





jag gillar också ovanlig namn ..

Postat av: farmor 2009-02-12 @ 21:43:39

vad du är gullig och jag älskar er vill träffa er snart kramar AL



Postat av: MammaRussin 2009-02-12 @ 21:58:45

javisst bränner jag det till dig.. nemas problemas..:)



nej wtf är det inte.. tror jag inte.. what the fuck, menar du?

som duracellmamman skriver.. nån som fixar tävligar med stoora priser.. men i själva verket finns det visst inga priser.. sedan vet man ju inte om det är sant heller iof... jag har tycket att det "luktat" lite skumt hela tiden men efter ett tag så sket jag i det.. men nu känner jag att jag backar undan.. om du läser hos duracellmamman så är det nån som nämner bloggnamnet.. haha,, nu har jag avslöjat mig..;) eller gett ledtrådar iaf.. men publicera inte dessa är du hygglig.. jag kommer inte att publicera dina heller för folk är nyfikna nu..:)



maila din adress så postar jag imorgon .. då har du cs3 (svenskt)på måndag..



ha det gott... kramis Lisa

Postat av: Freja 2009-02-13 @ 23:54:11

min bästa kompis har en polare som heter grim! första gången jag ser nån annan med samma namn!:D fint dock :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Top Föräldraskap bloggar
Personligt
RSS 2.0