Mitt inlägg med på blogg.se

2009-02-07 @ 00:38:27
Ja som sagt, idag skulle jag ha lite kvalitétstid med Grim och det hade vi också. Vi har skojsat och haft oss hela dagen. Sedan ritade vi lite till, Grim rev sönder sin bild och jag målade okonst. När jag inte har idéer så ritar jag tjejer rakt av, helt vanliga tjejer. Känns så opersonligt och inte konstnärligt men man måste inte vara avancerad hela tiden. ibland är det skönt att bara kladda med barntuschpennor som suger *piiip*.

Appropå samiska nationaldagen. Ni har väl inte missat att mitt inlägg är med på blogg.se? Jättekul och jättebra tycker jag. Konstigt att den samiska nationaldagen inte uppmärksammas mer eftersom att samer är Sveriges ursprungsbefolkning (i juridisk mening). De är ju en del av Sverige som svenskar velat skjuta bort och gömma. Förstår inte varför de inte kan vara stolta istället. Tycket är den samiska kulturen är helt fantastisk och vacker. Kanske konstigt att höra av en Stockholmare men jag är inte så mycket stockholmare innerst inne. Jag är uppvuxen i Stockholm, dock i förorten. Är uppvuxen med finska föräldrar, ej anpassade till det svenska samhället så värst, haha. Äh fan! Orkar inte dra igenom en massa förklaringar till varför jag inte är Stockholmare. Att jag inte gillar stress och kaffelatte är väl förklaring nog. Men i alla fall, det jag ville komma fram till var att det faktiskt var några samer som kommenterade mitt inlägg och det gjorde mig glad faktiskt. Och att den samiska nationaldagen uppmärksammas mer (tror det i alla fall) detta år gör mig glad också. Tror inte ens många vetat om att det funnits någon sådan dag. Och då menar jag inte bara på blogg.se utan också i City och på nyheterna.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Top Föräldraskap bloggar
Personligt
RSS 2.0