Queen of Sorrow

2009-01-28 @ 00:24:32


Där har ni den klara bilden. Jag är som vanligt inte fullt nöjd. Jobbigt det där! Jag ska nog pilla på den ännu mer och se om jag bli nöjd. Anledningen till att jag laddade upp den så stort är för att det såg konstigt ut när jag tog litet. Och där ser ni min fina underskrift också. Haha. Roligt med scanner dock, denna skulle sett så jävla ful ut om jag tog en bild på den bara. Det fungerar inte bra på blyertsteckningar.

Nu ser jag att jag måste fixa där nere lite och sedan texten, Queen of Sorrow. Det ser lite knäppt ut där. Något mer tycker ni? Åh! Ni får gärna säga till om ni ser något som är fel.

Ja, nu ska jag käka lite Keso och sedan ska jag sova. Föresten, vad dåliga ni är på att kommentera. Jag har haft besöksrekord som uta helvete men få kommentarer. Jaja, om ni inte har något att säga så har ni inte. Haha.

Önskar er en GOD NATT!

Kommentarer
Postat av: naddie. 2009-01-28 @ 06:35:05

fy vad grym du är :O

Postat av: Anette 2009-01-28 @ 09:05:20

Kalasbra Erika! =)

Du kan det där med detaljer och skuggning!

Tycker inte du ska ändra nåt, men de enda jag reagerade på va att ögonbrynen satt i olika höjd..

Postat av: Johanna 2009-01-28 @ 11:39:14

Kanon fin verkligen!

Postat av: Frida 2009-01-28 @ 12:07:30

Jag trodde alla, när de tecknar en figur, började med ögonen. Så är det ju inte har jag fått se sedan. Och jag blev förvånad när jag såg att du ritade själva grunden i ansiktet här ovan först och sedan skuggorna. Jag ritar alltid skuggorna direkt när jag tecknar. Bara en betraktelse.

Ingenting ser fel ut på din teckning - du är duktig. I min smak kanske bara att det ska vara mer, djupare skuggor?!



Postat av: Erika 2009-01-28 @ 14:59:15

Jäklar vad bra gjort! :)

Postat av: Erika 2009-01-28 @ 15:28:07

Svar till Frida: Förut började jag faktiskt rita just ögonen. Ritade ingen skiss innan eller så men på senare tid har jag märkt att det är bättre att rita upp en skiss innan och sen utgå från det. Då är det lättare att se fel i bilden och så utan att behöva sudda en massa skuggor. Det var en sak jag lärde mig när jag gick estet. bild och form. Självklart är det helt individuellt också, ibland börjar jag rita direkt på skuggorna, oftast när jag bara kladdar liksom.



Tack så mycket. Ja, jag förstår vad du menar med djupare skuggor, har tänkt att jag ska göra så på många av mina bilder men sen har jag blivit onöjd när jag gjort det, får se om jag gör det på denna. Tack för din kommentar och även för kritiken, jag gillar kritik. :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Top Föräldraskap bloggar
Personligt
RSS 2.0