En rolig dag

2009-01-27 @ 01:54:42
En bild jag målade en dålig dag om jag minns rätt. Jag hade väl PMS eller något och ville avreagera mig. Grim ålade runt på golvet vad jag minns medan jag satt ner på golvet och var helt inne i att bara kladda. Jag brukar vara perfektionist så detta är inte en typisk Erika-målning, det är väl bara känsla utsmetat på ett papper. Jag har dock utvecklats jävligt mycket ser jag i målandet och ritandet. Denna är alltså halvt ritad med blyerts och halvt målad. Den väcker minnen vilket jag tycker är kul, nå vida fin är den inte. Självkritisk? Jag? Tell me about it!

Idag lånade jag ut pengar till pappa så han skulle köpa en skrivare med scanner. Har velat ha en scanner hur länge som helst för att scanna mina målningar och teckningar, som sagt, att ta bilder på teckningar är inte alls så bra. Så han köpte i alla fall den och jag har suttit och ritat hela kvällen på en teckning som jag inte är klar med än men ni kan få se själva skissen nu innan. Lägger upp sen när jag ritat klart den. Har gjort lite ändringar på den. Så skönt för nu kan jag även scanna in alla bilder från mig när jag var liten och spara på ett minneskort. Dessutom kan jag skriva ut foton när vi köper fotopapper. Jag vet att scanner har funnits jävligt länge, jag pratar som om det vore värsta grejen men jag är asglad faktiskt för det har aldrig blivit av att köpa en och det underlättar rejält när man ritar och målar. Åh vad kul jag kommer ha med den. Kan måla eller rita bilder och sedan redigera till dom. Yey!

Annars har vi haft en alldeles bra kväll. Grim har sprungit runt och bajsat som en tok och jag har suttit och ritat som en tok medan pappa lyssnade på någon kristen grej på datorn och medan teven spelade nå jävla opera. Jävligt mysigt!

Och här är skissen på den nya bilden:


Den är alltså inte klar, jag håller på att rita skuggor och så nu. Dessutom så är prickarna i pannan sneda och prickarna på halsen har bytts ut mot text. Ja små saker har jag ändrat på.


Nu ska jag sova, ska upp tidigt och åka till banken imorgon, efter det kanske jag ska till Stinsen eller Väsby och fika med mamma. Får se.

God natt på er!

Kommentarer
Postat av: Lotta 2009-01-27 @ 02:34:34

Jag tyckte den första teckningen var otroligt fin =) Du är ju jätteduktig !!

Hoppas du får en bra dag i morron =)

Kram på dig !!

Postat av: naddie. 2009-01-27 @ 06:56:54

jo nu kan hon ploppa ut anytime :D 9 dagar till BF idag! Känns jättemärkligt och vara så nära mållinjen!



tycker inte det är jobbigt som många beskriver just nu, men jag antar att det kommer.



hon har varit fixerad sen runt vecka 32 så hon är beredd nu lilla snuttan! nej det här med slemproppen känns som ett dilemma... har ingen aning om den gått eller finns kvar :S



tack :D



kram

Postat av: sarah 2009-01-27 @ 09:28:01

shiiit du e ju duktig du! Avensjuk på din talang! :(

Postat av: Madde 2009-01-30 @ 06:47:40

Herrejösses! Du är så grymt duktig på att rita! Om du fortfarande vill, så får du vääldigt gärna rita min tatuering som jag funderar på att göra i typ.. Maj :) ? Har nya ideer och förslag hihi :) Men bara om du vill! Kraam :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Top Föräldraskap bloggar
Personligt
RSS 2.0