Håll tummarna för mig nu gott folk...

2009-07-16 @ 12:04:53

ni kan be också om ni vill. Jag har nämligen tackat ja till tre lägenheter, varav en en trea på 72 kvadrat. Skulle varit så utmärkt att få den. Den ligger jag 5:a i kön på men det som är bra är att människan man skulle kontakta angående visning på den inte har haft sin mobil på så människor har inte ens gått på visning. Därav är det kanske färre som tackat ja till den. Hoppas hoppas hoppas! Ligger även 3:a i kön på en tvåa. Det enda som står som hinder nu är om Sigtunahem godkänner socialbidrag vilket då inte är alls säkert. Jag ska dock säga att jag så snart som möjligt ska börja studera, att jag har rätt till bostadsbidrag, att socialen betalar hyran så länge inte jag kan då såklart och att jag även har en person som kan ställa sig i borgen för mig Jag hoppas innerligt att jag kan få den. Jag har redan pratat med soc angående dessa lägenheter och de tycker att alla de har "skälig hyra" vilket också är bra för jag har fått som topp cirka 4500 kronor men trean ligger på 5000 kronor. Det är dock en trea. Jävligt billig hyra. Nu hoppas jag som fan men jag vill inte tro någonting för det känns så längt bort, så overkligt. Jag behöver ett mirakel. Indeed!

Jag har även sökt in till skola som börjar nu i oktober. Där önskar jag att ni håller tummar för mig också. Jag pratade nämligen med Sollentunas vuxenutbildning eftersom att jag ska plugga på Stockholm stads vuxenutbildning, då måste det gå igenom Sollentuna och hon studievägledarkärringen sa att jag sannolikt inte kommer in på grund av pengabrist. Jag har ju dock förtur eftersom att jag inte har avslutat gymnasiet. Hoppas i alla fall att de kan ta in mig. Jag ska plugga nu först till personlig assistent, sen funderar jag på om jag ska studera vidare inom vården eller om jag ska studera barn och fritid.

Som sagt ni får hoppas för mig, hålla tummar, be, tända rökelser, allt i er makt för min skull nu haha.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Top Föräldraskap bloggar
Personligt
RSS 2.0