Good news always comes on wednesdays

2009-06-24 @ 19:45:15
Jag har glada nyheter! Jag får flytta in på ett temporärt boende (alltså som jag ska bo tills jag hittar en egen) i Augusti. Det är en liten etta endast men det är som sagt temporärt. Det ligger inte heller i Kungens Kurva eller dylikt, det ligger i Helenelund. Cirka en kvart från Rotebro, där jag bor nu. Jag får flytta till Kungens Kurva om jag vill nu innan men jag tror inte att det är så bra att flytta på Grim så mycket så jag ska fråga Jan Banan (mammas samboliknande alkoholistgubbe) om jag kan bo här tills i Augusti. Det ska jag väl klara av. Förhoppningsvis blir det inte fler turbofyllor. Jag ska även få i samband med boendet en kontaktperson som ska hjälpa mig att hitta en egen bostad. Jag är jätteglad! Det känns som att det ätligen börjar fixa sig.

Annars har jag solat attan idag, eller egetligen i bara en och en halvtimma. Jag solade dock ryggen i nästan en timma, det svider och är rött men bannemig tror inte att alls solen tar på mig. Men det är inte riktigt bränt, Jag håller på att bli brun. Jag. Jag som alltid varit ett jävligt vitt spöke när jag inte kletat in mig i brun sörja. Jag börjar bli brun. På riktigt. Ingen fakesolbränna. Utan en bränna som är solens verk. Den verkliga solen alltså. Den verkliga solen verk.  

Imorgon ska jag på Sensus medan Grim är hos dagmamman. Sedan ska jag vänta på ett samtal från soc, jag ska på någon information angående lägenheten. Tror att det mest handlar om att man skall sköta sig men det blir inget problem. Jag sköter mig. Sedan när jag hämtat Grim skall jag åka och shoppa med mamma. Eller shoppa och shoppa. Jag ska låna pengar av mamma till ett par nedrans skor eftersom att mina skor går ut som uta helvete för jag är missbildad och det blir hål i skon på vänsterfoten på exakt samma ställe varenda jävla gång Går väl skumt på någe sätt. Ett par svarta tygskor blir det, enkelt och bra.

Nu ska jag leka med kylskåpsmagneter. Back to duty!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Top Föräldraskap bloggar
Personligt
RSS 2.0