Midsommar med en blodig alkoholisgubbe och 112-samtal

2009-06-22 @ 18:24:00
Grim igår i bollhavet på Burger King, alldeles utmattad och trött. Mysgubben! Min bebis som inte är bebis längre. Min älskling med mycket envishet och charm. Den bästa på denna jord!



Nu är Grim hämtad. Jag har varit hos pappa och hämtat saker och jag har pratat med soc. Soc är jävligt bra! Jag förstår inte att de får så mycket kritik allvarligt talat. Om man verkligen behöver hjälp så hjälper de gärna till, utan att man måste känna sig underlägsen eller dålig på något sätt. Man måste ju kämpa lite för vissa saker men samtidigt så hjälper de en gratis med endast vissa krav. De ar resurser till ett akut boende, preliminärt. Nu när man sitter i en jävlig sits så vill de faktiskt hjälpa till. Det enda problemet är att de akuta boenden de har ligger långt långt bort och jag kan ju inte pendla alldeles för långt för att lämna Grim hos sin dagmamma. Hon ska höra av sig imorgon när hon kikat lite ytterligare dock. Hoppas hoppas hoppas!

Nu till MIDSOMMAR...

Midsommar här började väl okej. Det var dock en jävla massa stress på mig och Jim, att vi skulle skulle göra allt. Jag skulle städa, fixa maten och hinna fixa mig iordning. Mindre kul. En viss gubbe (Janne, mammas sambo) blev tjurig när han inte fick mat klockan halv fem vilket jag anser är för tidigt på en midsommarafton. Men men, han söp sig full innan maten istället och åt endast några tuggor mat.

Mot kvällen, när Grim var nattad började han bli rejält full. Han satt ute på uteplatsen och pratade med en imaginary person. Han skrek mellanåt. Sedan ramlade han ner på marken och kom inte upp... på mer än 2 timmar. Han spenderade alltså 2 timmar ute på balkongen i spöregnet, kravlandes. Han kunde inte komma in, han kunde inte stlla sig upp och han kunde inte ens gå. Han ramlade och slog sig, välte grillen och var helt blodig. Sedan lyckades han komma in genom balkongdörren men ramlade halvvägs in där han ramlade och somnade efter ett tag. Jag övertalade mamma att ringa 112 och de skickade hit två poliser. När dom kom sa han bara "Vadå? Jag sover bara!", Ah jo vad normalt att sova i dörröppningen! Han började också bli aggressiv mot poliserna. Han försökte ställa sig upp och kaxa sig mot poliserna men ramlade och slog huvudet i bordskanten. De sickade dit 5 andra poliser och tog honom. Han är alltså alkoholist, jag har sett honom lika full innan men nu gjorde han illa sig så mycket och dessutom låg ju Grim och sov på övervåningen, vad hade hänt om han hade kommit upp i trappan? Han hade definitivt ramlat och haft sig och väckt Grim. Efter att han åkt iväg  polisbil så kände vi även att det luktade bränt. Då låg en stolsdyna ute på balkongen och brann, hujedamig! Var tvungen att släcka en nedrans eld gubbjäveln startat också.

Nu är han hemma igen, han sitter här bredvid mig och dricker folköl. Jag respekterar inte den människan. Han har misshandlat mamma fysiskt förr. Nu är han bara total jubelidiot och bråkar och kör ner mamma. Han super och är farlig för sig själv och sin omgivning. Han är snäll mellanåt men mestadels är han bara idiot.

Jag KAN inte bo kvar här med Grim. Jag kan bara inte. Vad kommer hända liksom? Kommer han supa sig lika full och kommer han då istället ramla över Grim.

Jag måste på något sätt komma iväg härifrån så de enda jag har är soc. Det här är ingen plats för barn. Det är ingen plats för någon, inte ens mamma. Det går knappt att förklara men så är det.

Snälla  håll tummarna nu för att jag ska få något slags boende så snabbt som möjligt.

By the way! Ni som kanske inte läst min blogg och undrar varför jag inte har en egen lägenhet och kanske tänker att jag är ansvarslös så kan jag meddela er om at så är inte fallet. Det är en rad händelser som fått mig i denna sits och visst, jag har ansvaret för vissa av de. Jag kanske skulle tänkt mig mer noga efter men det är lätt att säga nu i efterhand. Man lär ju sig av sina misstag, right? Och just allt detta håller jag på att fixa upp.


Kommentarer
Postat av: Emma Roodla - Fotograf 2012-12-08 @ 22:55:54

söööt :)!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Top Föräldraskap bloggar
Personligt
RSS 2.0